Men vi bjuder på en bild hur stugan ser ut idag!
2009-11-15
Vinter
Som ni kanske förstår så står arbetet i stugan nu helt stilla. Den har fått gå i vinterdvala.
Men vi bjuder på en bild hur stugan ser ut idag!
Men vi bjuder på en bild hur stugan ser ut idag!
2009-08-17
Inte tusan...
.... blev det nått gjort i helgen.
Färgen till golvlisterna var inköpta, men då fick vi inte tag på listförsäljarna.
Men men så kan det gå..
Listerna ska i alla fall inhandlas. Sen är det ju då som sagt bara pyntning kvar i stora stugan.
Men vi har i alla fall köpt lampor som blev fina så här i höstmörkret =)
Färgen till golvlisterna var inköpta, men då fick vi inte tag på listförsäljarna.
Men men så kan det gå..
Listerna ska i alla fall inhandlas. Sen är det ju då som sagt bara pyntning kvar i stora stugan.
Men vi har i alla fall köpt lampor som blev fina så här i höstmörkret =)
2009-08-13
Svar på frågor
Nej nej!
Bloggen är inte nerlagd, det händer bara inte så mycket i stugan just nu på grund av annat arbete..
Men till helgen ska vi hoppas att nått blir gjort!
Bloggen är inte nerlagd, det händer bara inte så mycket i stugan just nu på grund av annat arbete..
Men till helgen ska vi hoppas att nått blir gjort!
2009-07-02
BILDER!!!
2009-06-26
Nu har den kommit....
Vår älskade soffa står nu på möbelaffären.
Och vi hämtar den till veckan så sen kommer det kort!!
Och vi hämtar den till veckan så sen kommer det kort!!
2009-06-22
En ny dammsugare
2009-06-17
Nu har vi varit lata på att skriva
Det händer egentligen inte så mycket heller i stugan.
Men ni ska få en liten redovisning av vad som har hänt sen sist.
Fläkten sitter på plats och fungerar. Tyvärr är inget kort taget på den. Men det kommer
Sängarna är ihopsatta och står på sina platser.
Hissgardiner till sovstugan är beställda. De ser ut så här:

Nu väntar vi på soffan som förhoppningsvis kommer nästa vecka.
Men anledningen till att inredningen går på sparlåga beror på att vi inte har haft möjlighet att köpa golv- och taklist och sätta upp dessa.
Men det blir nog
Men ni ska få en liten redovisning av vad som har hänt sen sist.
Fläkten sitter på plats och fungerar. Tyvärr är inget kort taget på den. Men det kommer
Sängarna är ihopsatta och står på sina platser.
Hissgardiner till sovstugan är beställda. De ser ut så här:

Nu väntar vi på soffan som förhoppningsvis kommer nästa vecka.
Men anledningen till att inredningen går på sparlåga beror på att vi inte har haft möjlighet att köpa golv- och taklist och sätta upp dessa.
Men det blir nog
2009-06-08
Ursäkta
för det lilla avbrottet i bloggandet.
Men lite spontant så for herr och fröken Å.S. till Rom.
Nej, som ni ser på ovanstående rad så är vi ej gifta vilket tydligen spekulerats om.
Nu är vi i alla fall tillbaka från semestern så nu ska den sista etappen i stugan påbörjas!
Men lite spontant så for herr och fröken Å.S. till Rom.
Nej, som ni ser på ovanstående rad så är vi ej gifta vilket tydligen spekulerats om.
Nu är vi i alla fall tillbaka från semestern så nu ska den sista etappen i stugan påbörjas!
2009-05-31
Helgens arbete
I helgen har vi enbart gjort tråkigt arbete..
Vi har målat underspikningen till det nya taket. Så tyvärr finns inga bilder att visa. Men om ni tänker er vanliga träfärgade plankor som är målade vita... Så roligt är det.
Sen har ju faktiskt kakellisten inne målats oxå. Så det syns ju faktiskt.
Däremot så hade de fina svarta dekorerna (inte texten) ramlat ner. Och gick inte få fast igen.. Så *suck* nu måste nått annat hittas att göra där.
Förslag?
Vi har målat underspikningen till det nya taket. Så tyvärr finns inga bilder att visa. Men om ni tänker er vanliga träfärgade plankor som är målade vita... Så roligt är det.
Sen har ju faktiskt kakellisten inne målats oxå. Så det syns ju faktiskt.
Förslag?
2009-05-27
Dagens uppdatering.
En liten bild på hur undertaket nu ser ut. Ska dock målas och sättas spotlights.
Men det blev jättefint motför hur det såg ut tidigare.
Sen slipades ju golvet igår/natt.
Klockan var 02.30 i natt när bilen startades för hemfärd.
Och tack vare familjens XY så blev golvet jättefint.
Medan XY slipade golv, satte XX upp lite mer väggdekor.
Så nu ser det ut så här i sovstugan.
Färdigt =)

Sen beställdes ju faktiskt en fläkt i går.
Så här ser den i alla fall ut på bild.
Nu väntar vi bara på att den ska komma.
Sen ska den monteras =)
2009-05-26
Arbetet har åter börjat
Idag har vi efter ett tags semester börjat ta ett ordentligt tag i det sista i stugan.
Detta händer i alla fall just nu.

SOVSTUGAN-ute
Som ni ser är det nytt trä runt taket. Det är även bytt tak.
Fodret runt fönstret är bytt. Och det andra förstret som inte syns kommer att bytas inom nån dag.
SOVSTUGAN-inne
Idag har väggtexten satts upp på väggen.
För er som ser dåligt så står det:
När som klockorna har stannat
och tiden tycks stå still
och man inte vågar säga
det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
då ska vi minnas denna dag
och förstå vad som än händer
är det alltid du och jag
KÖKET
är äntligen klart. I alla fall vid golvet. Det saknas fortfarande
hyllor på väggarna. Tyvärr inte så bra bild, speciellt eftersom
vitvarorna tillfälligt är borttagna...
på grund av
GOLVSLIPNING
I dag händer det äntligen.
Detta är ju som sista etappen innan sakerna ska flyttas in.
Visst vi har listningen kvar. Men den går ju fort.
SNART ÄR DET KLART!!!
Detta händer i alla fall just nu.
SOVSTUGAN-ute
Som ni ser är det nytt trä runt taket. Det är även bytt tak.
Fodret runt fönstret är bytt. Och det andra förstret som inte syns kommer att bytas inom nån dag.
Idag har väggtexten satts upp på väggen.
För er som ser dåligt så står det:
När som klockorna har stannat
och tiden tycks stå still
och man inte vågar säga
det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
då ska vi minnas denna dag
och förstå vad som än händer
är det alltid du och jag
KÖKET
är äntligen klart. I alla fall vid golvet. Det saknas fortfarande
hyllor på väggarna. Tyvärr inte så bra bild, speciellt eftersom
vitvarorna tillfälligt är borttagna...
på grund av
GOLVSLIPNING
I dag händer det äntligen.
Detta är ju som sista etappen innan sakerna ska flyttas in.
Visst vi har listningen kvar. Men den går ju fort.
SNART ÄR DET KLART!!!
2009-05-25
Tavlor på G!
Slutetappen
Nu kommer det att börja hända saker igen.
-Idag kommer äntligen rätt dörr till köket. (hoppas jag). Så det monteras i morgon.
-Imorgon slipas och lackas golvet.
Sen är det egentligen bara listning kvar inne i stugan...
Så i veckan måste vi fara och köpa lister.
Sen är det enbart inredning som gäller...
Har förresten fixat kuddar nu =)
-Idag kommer äntligen rätt dörr till köket. (hoppas jag). Så det monteras i morgon.
-Imorgon slipas och lackas golvet.
Sen är det egentligen bara listning kvar inne i stugan...
Så i veckan måste vi fara och köpa lister.
Sen är det enbart inredning som gäller...
Har förresten fixat kuddar nu =)
2009-05-24
Inredning!!!
Vi har beställt vår soffa till stugan!!!
Den kommer att bli så fin...
Kommer mest troligt om 6 veckor. Känns lite långt bort. Men men
Då är ju stugan klar i alla fall!
Den kommer att bli så fin...
Kommer mest troligt om 6 veckor. Känns lite långt bort. Men men
Då är ju stugan klar i alla fall!
2009-05-22
Vi har handlat lite...
Jo vi vet....
att det inte händer nått just nu.
Men arbetet i stugan står rätt still...
Pga röda dagar mitt i veckan så kan ingenting inhandlas heller...
Men i morgon blir det en tur på stan och förhoppningsvis lite små saker därifrån.
Men arbetet i stugan står rätt still...
Pga röda dagar mitt i veckan så kan ingenting inhandlas heller...
Men i morgon blir det en tur på stan och förhoppningsvis lite små saker därifrån.
2009-05-19
Utsidan
2009-05-18
Paus
Nu är det arbetspaus ett tag i själva stugan.
Arbetet här hemma pågår naturligtvis konstant.
Idag har det upptäckts att inredningsarkitekten i familjen är rätt feg och vågar inte beställa gardinerna i fall de skulle vara fel färgton.
Så arkitekten får minsann transportera sig till centrum och kolla på gardintyger live.
Sen finns vissa problem med rumsmattan. De är mycket billigare att beställa på internet. Men hur ska man då veta att färgen stämmer???
STOOOORA i-lands problem har vi.
Arbetet här hemma pågår naturligtvis konstant.
Idag har det upptäckts att inredningsarkitekten i familjen är rätt feg och vågar inte beställa gardinerna i fall de skulle vara fel färgton.
Så arkitekten får minsann transportera sig till centrum och kolla på gardintyger live.
Sen finns vissa problem med rumsmattan. De är mycket billigare att beställa på internet. Men hur ska man då veta att färgen stämmer???
STOOOORA i-lands problem har vi.
2009-05-16
Man måste ju ha tak över huvudet så man inte blir blöt
Enligt rapport från helgens arbetsstab i Aftonsol så ligger nu det fina svart taket på plats.
Så nu så här på våren förspråkar vi:
"Bort med det gröna och in med det svarta"
Så nu så här på våren förspråkar vi:
"Bort med det gröna och in med det svarta"
Jobb, jobb, jobb
Igår kväll, en fredag som alla andra, tillbringade vi, som alla andra gör, med att jobba... För visst gör alla det??!!
Igår målades i alla fall glappet som blev ovanför och nedanför fototapeten. Sen den lilla väggsnutten som var "obehandlad" just innanför dörren målades svart. Så nu är all målning inne i stugan klar.
En hylla, konsoller och spotlights köptes, så även hyllan målades. Denna hylla kommer att sättas ovanför fototapeten...
Satt just och kollade in min lista av vad som är kvar att göra...
Där har vi problem.
Fläkten måste ju inhandlas. Vi gjorde ett starkt försök igår. Gick dock inte så bra eftersom enda fläkten de hade kvar hemma var bucklig och ful.
Spisen.... letar fortfarande. *suck*
Men men det går i alla fall framåt. Speciellt eftersom denna lördag kväll kommer att spenderas som alla andra familjer gör (?!) med att jobba i stugan..
Har tyvärr inga bilder att lägga ut just nu. Men det kommer snart!
Igår målades i alla fall glappet som blev ovanför och nedanför fototapeten. Sen den lilla väggsnutten som var "obehandlad" just innanför dörren målades svart. Så nu är all målning inne i stugan klar.
En hylla, konsoller och spotlights köptes, så även hyllan målades. Denna hylla kommer att sättas ovanför fototapeten...
Satt just och kollade in min lista av vad som är kvar att göra...
Där har vi problem.
Fläkten måste ju inhandlas. Vi gjorde ett starkt försök igår. Gick dock inte så bra eftersom enda fläkten de hade kvar hemma var bucklig och ful.
Spisen.... letar fortfarande. *suck*
Men men det går i alla fall framåt. Speciellt eftersom denna lördag kväll kommer att spenderas som alla andra familjer gör (?!) med att jobba i stugan..
Har tyvärr inga bilder att lägga ut just nu. Men det kommer snart!
2009-05-15
Kuddar funna??!!
Som ni kanske vet så går huvudinredningen i stugan i vitt och svart. Därför är tanken att få in färg i stugan genom alla små detaljer, som matta, gardiner och kuddar...
Tanken var att ha lite chock-artade färger så det blir små färgklickar här och var.
Av nån anledning känns grönt om färgen i vardagsrummet... Så vad tror ni om dessa kuddar??


Tanken var att ha lite chock-artade färger så det blir små färgklickar här och var.
Av nån anledning känns grönt om färgen i vardagsrummet... Så vad tror ni om dessa kuddar??


2009-05-14
Varde ljus...
Nu börjar det riktigt roliga....
Har börjat kolla på pjoller... det roligaste av allt.
Med pjoller menas allt små tjafs: kuddar, gardiner, lampor m.m.
Har hittat några fina kuddar:
Med pjoller menas allt små tjafs: kuddar, gardiner, lampor m.m.
Har hittat några fina kuddar:
Nu är taket reglat och vi spenderade morgonen med att måla vindskivbrädorna.
Så till helgen kommer takplåten att sättas upp.
Kommer att bli väldigt fint med ett helsvart tak i stället för olika nyanser av grönt.
Har även pratat med IKEA ang. felleveransen. *suck*. Naturligtvis skickar de en ny lucka. Men det tar en vecka till!!!!! Jag vill ju att det ska börja vara klart.
Nu är i alla fall insidan av fönsterna målade så det är inte mycket kvar inne i stugan. Måste bara hitta tid till att slipa och lacka golvet.
Kommer att bli väldigt fint med ett helsvart tak i stället för olika nyanser av grönt.
Har även pratat med IKEA ang. felleveransen. *suck*. Naturligtvis skickar de en ny lucka. Men det tar en vecka till!!!!! Jag vill ju att det ska börja vara klart.
Nu är i alla fall insidan av fönsterna målade så det är inte mycket kvar inne i stugan. Måste bara hitta tid till att slipa och lacka golvet.
Förbannat oxå
Igår hämtades paketet från IKEA.
Tror ni inte att de har skickat fel. Två av luckorna var rätt. Men den tredje är träfärgad... Det skulle vi inte ha.
Så det är bara att sätta sig och ringa till IKEA så får de bums skicka en ny.
Tror ni inte att de har skickat fel. Två av luckorna var rätt. Men den tredje är träfärgad... Det skulle vi inte ha.
Så det är bara att sätta sig och ringa till IKEA så får de bums skicka en ny.
2009-05-12
Paket på gång!!
Så här ser det ut när man söker på Skåpdörrarna till köket.
Och för er som inte vet så betyder det att paketet kommer IMORGON!!!Här är din försändelse:
12 maj kl 07:23
- -
| Datum | Meddelande |
|---|---|
| 12 maj kl 07:23 | Ånge, Sorterad |
| 11 maj kl 18:17 | Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren |
| 11 maj kl 16:37 | Jönköping, Sorterad |
2009-05-11
Detta har hänt idag
Börjar bli lite smått desperat
Skulle vilja ha en finare spis innan stugan är klar så allt är klart och färdigt...
Sitter som en dåre och kollar på blocket efter spisar och jo, jag hittar jättefina spisar, i Umeå, Luleå och Boden.
Kändes långt att köra den sträckan för en spis *suck*
Och jo nog finns det fina spisar här oxå. Men det är antinge 50cm bredd eller 70 cm bredd.
Hit med en 60 cm bred fin spis till lagom pris som är fullt fungerande!!!!!!!
Sitter som en dåre och kollar på blocket efter spisar och jo, jag hittar jättefina spisar, i Umeå, Luleå och Boden.
Kändes långt att köra den sträckan för en spis *suck*
Och jo nog finns det fina spisar här oxå. Men det är antinge 50cm bredd eller 70 cm bredd.
Hit med en 60 cm bred fin spis till lagom pris som är fullt fungerande!!!!!!!
Projekt inredning av blogg
Har suttit och fixat lite med själva bloggsidan.
Så nu kan ni i högerkant se dagens projekt. Alltså vad vi planerar ska hända under dagen.
Sen har jag riktigt längst ner i bloggen skrivit allt som vi hittills har gjort.
Dessa uppdateras så fort nått är avklarat eller tillkommer.
Tyvärr på min "att göra" lista så växer den hela tiden. Då vi kommer på fler saker som måste göras eller saker som vi planerat sen tidigare men glömt skriva upp.
Så nu kan ni i högerkant se dagens projekt. Alltså vad vi planerar ska hända under dagen.
Sen har jag riktigt längst ner i bloggen skrivit allt som vi hittills har gjort.
Dessa uppdateras så fort nått är avklarat eller tillkommer.
Tyvärr på min "att göra" lista så växer den hela tiden. Då vi kommer på fler saker som måste göras eller saker som vi planerat sen tidigare men glömt skriva upp.
2009-05-10
Målning och kakling
Nu är kaklet fastsatt och fogat. Nu saknas bara en snygg kakellist. Men nu ska i alla fall få se lite bilder.
Idag är jag faktiskt ambitiös så ni ska få se före, mellan och efter bilder.
Nu är även dörren målad.
Idag är jag faktiskt ambitiös så ni ska få se före, mellan och efter bilder.
Nu är även dörren målad.
2009-05-09
Färdig!
Vi har nu målat alla väggar klara samt tapetserat väggarna i sovrummet.
Nu på förmiddagen påbörjades även målning av fönsterna och ytterdörren.
Har dock inte tagit nån bild på det nysatta kaklet eftersom det inte är fogat ännu. Så när det är helt klart får ni se bilder.
Men en liten bild på tapeterna i sovrummet kommer här i alla fall:
Nu på förmiddagen påbörjades även målning av fönsterna och ytterdörren.
Har dock inte tagit nån bild på det nysatta kaklet eftersom det inte är fogat ännu. Så när det är helt klart får ni se bilder.
Men en liten bild på tapeterna i sovrummet kommer här i alla fall:
2009-05-08
Kaklat
Jag har fått plocka bort en punkt på att göra listan!
Nu sitter nämligen kaklet i köket uppe...
Har tyvärr ingen bild, men det kommer!
Dagens agenda: jobba klart på jobbet sen är det målning och tapetsering som gäller.
Nu sitter nämligen kaklet i köket uppe...
Har tyvärr ingen bild, men det kommer!
Dagens agenda: jobba klart på jobbet sen är det målning och tapetsering som gäller.
2009-05-07
Håll nu tummarna
Har just fått mail att vår fototapet är på väg. Hoppas bara de skickat den i sån tid att den hinner komma under morgondagen så den kan tapetseras under helgen.
HÅLL TUMMARNA NU!
Om inte så ni får se lite bilder på bloggen under helgen. =)
HÅLL TUMMARNA NU!
Om inte så ni får se lite bilder på bloggen under helgen. =)
2009-05-06
Halvvägs
Nu har bilder kommit hem från stugans köksavdelning.

Nu börjar arbetet kommit så långt att det är dax för att kakla.
Sen alla ni som undrar hur det går för målarmästare N... Vi kan meddela att det endast är ett halvt rum kvar innan allt är klart (inne i stugan då).
Förresten... kolla nu på bilderna så ni ser i vilket AKUT behov vi är efter en ny spis. Så nu letar ni bland alla era bekanta och frågar om ingen har nån finare än vår.

Sen alla ni som undrar hur det går för målarmästare N... Vi kan meddela att det endast är ett halvt rum kvar innan allt är klart (inne i stugan då).
Förresten... kolla nu på bilderna så ni ser i vilket AKUT behov vi är efter en ny spis. Så nu letar ni bland alla era bekanta och frågar om ingen har nån finare än vår.
Enligt Rapport
Så är nu köket i princip klart.
Tyvärr finns ju inga skåpluckor eftersom de är beställda. Men de borde komma till veckan Då börjar det vara klart.
Eller nja köket är ju inte klart. Men köksskåparna sitter på plats.
Nu ska det bara kaklas bakom spisen, sättas upp hyllor, köpa spisfläkt och fixa nått utblås till den (hur man nu gör det, inte mitt område)
Sen ja, det SAKNAS fortfarande en spis. De fina spisarna bara skriker i sin frånvaro.
Har tyvärr inga bilder att visa upp nu. Men det tas i kväll så kom tillbaka i kväll igen om ni är intresserade av bilderna på köket.
Tyvärr finns ju inga skåpluckor eftersom de är beställda. Men de borde komma till veckan Då börjar det vara klart.
Eller nja köket är ju inte klart. Men köksskåparna sitter på plats.
Nu ska det bara kaklas bakom spisen, sättas upp hyllor, köpa spisfläkt och fixa nått utblås till den (hur man nu gör det, inte mitt område)
Sen ja, det SAKNAS fortfarande en spis. De fina spisarna bara skriker i sin frånvaro.
Har tyvärr inga bilder att visa upp nu. Men det tas i kväll så kom tillbaka i kväll igen om ni är intresserade av bilderna på köket.
2009-05-05
IKEA!!!
Idag har vi varit till IKEA i Haparanda och spenderat pengar. Bland annat så har köket köps förutom skåpdörrarna. De är tydligen beställningsvara. Så de kommer senare.
Sen har täcken, kuddar, bäddmadrasser, hyllor, husgeråd mm handlats.

På väg hem från IKEA så körde vi naturligtvis till Aftonsol och lastade av allt. Sedan började monteringen av kök. Så när vi for hem i kväll såg det ut så här.


Sen så kan jag meddela att målarmästare N har målat klart sovrummet nu.
Endast vardagsrummet som återstår. Detta avklaras i morgon.
Sen har täcken, kuddar, bäddmadrasser, hyllor, husgeråd mm handlats.
På väg hem från IKEA så körde vi naturligtvis till Aftonsol och lastade av allt. Sedan började monteringen av kök. Så när vi for hem i kväll såg det ut så här.
Sen så kan jag meddela att målarmästare N har målat klart sovrummet nu.
Endast vardagsrummet som återstår. Detta avklaras i morgon.
2009-05-04
Jag ska måla hela världen
Idag har fröken N målat!
Fingrarna är fortfarande lite färgade trots stort gnuggande.
Nu är i alla fall all målning i köket samt taket klart.
Det enda som återstår är att måla väggarna i sovrummet och vardagsrummet ett varv till.
Nu till bilderna:
Fingrarna är fortfarande lite färgade trots stort gnuggande.
Nu är i alla fall all målning i köket samt taket klart.
Det enda som återstår är att måla väggarna i sovrummet och vardagsrummet ett varv till.
Nu till bilderna:
2009-05-03
Handla handla handla
Ni som har följt bloggen ett tag vet ju att vi inte riktigt hade bestämt oss vilket motiv vi skulle ha på vår fotovägg i vardagsrummet.
Nu är det i alla fall bestämt och beställt.
Nyfikna?
Nu är det i alla fall bestämt och beställt.
Nyfikna?
Tapetsering
2009-04-30
Jagar nu igen
Finns det verkligen ingen som har en spis över... nu vill jag att den ska vara 60 cm bred. Fräsch till ett bra pris.
Nån som har en eller som vet nån annan som har en????
Nån som har en eller som vet nån annan som har en????
2009-04-29
Ljusare tider
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






