2010-08-25

Hösten 2010

Det var varit dåligt med uppdatering senaste året. MYCKET dåligt.
I alla fall så pga husrenovering så har vi ej haft möjlighet att vara i stugan så mycket.
Men föregående helg spenderades i Aftonsol.
Lite målning av staket gjordes, men tyvärr kom regnet så det mycket mer än så hann vi ej med.

svar till kommentarer

Elle:
Texten är beställd på hemgraffiti.se. Det kom på en plastfilm, med texten färdig. Sen monterades sen på väggen.
Själva texten hittade vi själva. Det är bara kolla genom fina låtar, alltid finns det nån del av låten som är vacker.

2009-11-15

Vinter

Som ni kanske förstår så står arbetet i stugan nu helt stilla. Den har fått gå i vinterdvala.
Men vi bjuder på en bild hur stugan ser ut idag!

2009-08-17

Inte tusan...

.... blev det nått gjort i helgen.

Färgen till golvlisterna var inköpta, men då fick vi inte tag på listförsäljarna.

Men men så kan det gå..

Listerna ska i alla fall inhandlas. Sen är det ju då som sagt bara pyntning kvar i stora stugan.



Men vi har i alla fall köpt lampor som blev fina så här i höstmörkret =)

2009-08-13

Svar på frågor

Nej nej!
Bloggen är inte nerlagd, det händer bara inte så mycket i stugan just nu på grund av annat arbete..
Men till helgen ska vi hoppas att nått blir gjort!

2009-07-02

BILDER!!!

Idag har Y:et i familjen och Y:et junior varit i stugan och kört bort allt skrot som blivit under renoveringens gång...

Så när de ändå var i gång med släp så hämtade de soffan...

Så så här ser vår loveseat ut... och jo, den heter så!!


Sen en liten bild på hur fläkten nu ser ut... det som utlovades för länge sen!

2009-06-26

Nu har den kommit....

Vår älskade soffa står nu på möbelaffären.

Och vi hämtar den till veckan så sen kommer det kort!!

2009-06-22

En ny dammsugare

har idag inhandlats..Så nu sitter den på laddning...
För enligt den lite näsvisa expediten så måste den laddas i 24 timmar innan den får användas

2009-06-17

Nu har vi varit lata på att skriva

Det händer egentligen inte så mycket heller i stugan.
Men ni ska få en liten redovisning av vad som har hänt sen sist.

Fläkten sitter på plats och fungerar. Tyvärr är inget kort taget på den. Men det kommer

Sängarna är ihopsatta och står på sina platser.

Hissgardiner till sovstugan är beställda. De ser ut så här:

Nu väntar vi på soffan som förhoppningsvis kommer nästa vecka.

Men anledningen till att inredningen går på sparlåga beror på att vi inte har haft möjlighet att köpa golv- och taklist och sätta upp dessa.
Men det blir nog

2009-06-08

Ursäkta

för det lilla avbrottet i bloggandet.
Men lite spontant så for herr och fröken Å.S. till Rom.
Nej, som ni ser på ovanstående rad så är vi ej gifta vilket tydligen spekulerats om.

Nu är vi i alla fall tillbaka från semestern så nu ska den sista etappen i stugan påbörjas!

2009-05-31

Helgens arbete

I helgen har vi enbart gjort tråkigt arbete..
Vi har målat underspikningen till det nya taket. Så tyvärr finns inga bilder att visa. Men om ni tänker er vanliga träfärgade plankor som är målade vita... Så roligt är det.

Sen har ju faktiskt kakellisten inne målats oxå. Så det syns ju faktiskt.
Däremot så hade de fina svarta dekorerna (inte texten) ramlat ner. Och gick inte få fast igen.. Så *suck* nu måste nått annat hittas att göra där.
Förslag?

2009-05-27

Dagens uppdatering.


En liten bild på hur undertaket nu ser ut. Ska dock målas och sättas spotlights.
Men det blev jättefint motför hur det såg ut tidigare.


Sen slipades ju golvet igår/natt.
Klockan var 02.30 i natt när bilen startades för hemfärd.
Och tack vare familjens XY så blev golvet jättefint.


Före slipning

Efter slipning
Som ni ser är det samma färg på hela golvet nu.



Medan XY slipade golv, satte XX upp lite mer väggdekor.
Så nu ser det ut så här i sovstugan.
Färdigt =)



Sen beställdes ju faktiskt en fläkt i går.
Så här ser den i alla fall ut på bild.
Nu väntar vi bara på att den ska komma.
Sen ska den monteras =)



Och på begäran av en trogen bloggläsare:
Så här ser dynorna till trädgårdsgruppen ut!


Så vad händer nu???!!!
Jo, vi ska lacka golvet en sista gång. Sen måste det få härda. Så under tiden ska vi försöka köpa golv och taklist. Sen..... ska möblerna in =)

2009-05-26

Arbetet har åter börjat

Idag har vi efter ett tags semester börjat ta ett ordentligt tag i det sista i stugan.
Detta händer i alla fall just nu.


SOVSTUGAN-ute
Som ni ser är det nytt trä runt taket. Det är även bytt tak.
Fodret runt fönstret är bytt. Och det andra förstret som inte syns kommer att bytas inom nån dag.

SOVSTUGAN-inne
Idag har väggtexten satts upp på väggen.
För er som ser dåligt så står det:
När som klockorna har stannat
och tiden tycks stå still
och man inte vågar säga
det man längst i hjärtat vill

Då ska vi ta varandras händer
då ska vi minnas denna dag
och förstå vad som än händer
är det alltid du och jag

KÖKET
är äntligen klart. I alla fall vid golvet. Det saknas fortfarande
hyllor på väggarna. Tyvärr inte så bra bild, speciellt eftersom
vitvarorna tillfälligt är borttagna...

på grund av


GOLVSLIPNING
I dag händer det äntligen.
Detta är ju som sista etappen innan sakerna ska flyttas in.
Visst vi har listningen kvar. Men den går ju fort.

SNART ÄR DET KLART!!!

2009-05-25

Tavlor på G!

Idag efter en liten tripp till Umeå har tyg till tavlor inköpts.
Nu måste bara något underlag till fasthäftningen inhandlas.
Men tyget ser i alla fall ut så här:

Slutetappen

Nu kommer det att börja hända saker igen.
-Idag kommer äntligen rätt dörr till köket. (hoppas jag). Så det monteras i morgon.
-Imorgon slipas och lackas golvet.

Sen är det egentligen bara listning kvar inne i stugan...
Så i veckan måste vi fara och köpa lister.
Sen är det enbart inredning som gäller...

Har förresten fixat kuddar nu =)

2009-05-24

Inredning!!!

Vi har beställt vår soffa till stugan!!!
Den kommer att bli så fin...

Kommer mest troligt om 6 veckor. Känns lite långt bort. Men men
Då är ju stugan klar i alla fall!

2009-05-22

Vi har handlat lite...

trädgårdsdynor.
Vi passade på när Jysk har extra pris.
Så här ser de ut:
Är dock betydligt mycket mörkare i verkligheten. Mer mossgröna.

Jo vi vet....

att det inte händer nått just nu.
Men arbetet i stugan står rätt still...

Pga röda dagar mitt i veckan så kan ingenting inhandlas heller...
Men i morgon blir det en tur på stan och förhoppningsvis lite små saker därifrån.

2009-05-19

Utsidan

Som ni kanske märker så koncentreras det just nu på utsidan av stugan.

Men vi i familjen har lite skilda åsikter ang färg.
Därför tillfrågas nu ni läsare.

Som ni ser är just nu staketet på altanen brunt! Detta ska målas om. Vilken färg tycker ni?
Vit eller Röd??

Sen så kan vi meddela att sovstugans tak håller på fixas oxå.
De bruna plankorna just under taket är nu utbytta. Och kommer att målas snart. Sen byts även taket.

2009-05-18

Paus

Nu är det arbetspaus ett tag i själva stugan.
Arbetet här hemma pågår naturligtvis konstant.
Idag har det upptäckts att inredningsarkitekten i familjen är rätt feg och vågar inte beställa gardinerna i fall de skulle vara fel färgton.
Så arkitekten får minsann transportera sig till centrum och kolla på gardintyger live.

Sen finns vissa problem med rumsmattan. De är mycket billigare att beställa på internet. Men hur ska man då veta att färgen stämmer???

STOOOORA i-lands problem har vi.

2009-05-16

Som jag lovat...

så kommer det nu bilder.
Så här såg stugan ut i morse

Så här ser stugan ut nu.


Det värsta med att få ett nytt och fint tak är att nu syns det ännu bättre hur blek färgen på stugan är.
Så nu kom det ännu en sak som måste göras på stugan nu i sommar... Måla den!

Man måste ju ha tak över huvudet så man inte blir blöt

Enligt rapport från helgens arbetsstab i Aftonsol så ligger nu det fina svart taket på plats.

Så nu så här på våren förspråkar vi:
"Bort med det gröna och in med det svarta"

Jobb, jobb, jobb

Igår kväll, en fredag som alla andra, tillbringade vi, som alla andra gör, med att jobba... För visst gör alla det??!!

Igår målades i alla fall glappet som blev ovanför och nedanför fototapeten. Sen den lilla väggsnutten som var "obehandlad" just innanför dörren målades svart. Så nu är all målning inne i stugan klar.

En hylla, konsoller och spotlights köptes, så även hyllan målades. Denna hylla kommer att sättas ovanför fototapeten...

Satt just och kollade in min lista av vad som är kvar att göra...
Där har vi problem.
Fläkten måste ju inhandlas. Vi gjorde ett starkt försök igår. Gick dock inte så bra eftersom enda fläkten de hade kvar hemma var bucklig och ful.
Spisen.... letar fortfarande. *suck*

Men men det går i alla fall framåt. Speciellt eftersom denna lördag kväll kommer att spenderas som alla andra familjer gör (?!) med att jobba i stugan..

Har tyvärr inga bilder att lägga ut just nu. Men det kommer snart!

2009-05-15

Kuddar funna??!!

Som ni kanske vet så går huvudinredningen i stugan i vitt och svart. Därför är tanken att få in färg i stugan genom alla små detaljer, som matta, gardiner och kuddar...
Tanken var att ha lite chock-artade färger så det blir små färgklickar här och var.
Av nån anledning känns grönt om färgen i vardagsrummet... Så vad tror ni om dessa kuddar??

Denna känns lite osäker... eller?

Vad tycker ni??

2009-05-14

Varde ljus...

har hittat en lampa....Så om någon har lust att skänka denna lampa till oss vore vi tacksamma. Den finns att köpa på internet endast till det delikat låga priset 13 500kr...

Alla erbjudanden kan lämnas som en kommentar =)

Nu börjar det riktigt roliga....

Har börjat kolla på pjoller... det roligaste av allt.
Med pjoller menas allt små tjafs: kuddar, gardiner, lampor m.m.

Har hittat några fina kuddar:

Dock inte klart än om dessa är de som kommer att pryda den fina soffan.


Idag har förövrigt väggtexten till sovstugan hämtas. Det blev inte en sån där låttext som visats tidigare i bloggen. Har tyvärr ingen bild. Så det får ni se när texten sitter på väggen.
Nu är taket reglat och vi spenderade morgonen med att måla vindskivbrädorna.
Så till helgen kommer takplåten att sättas upp.
Kommer att bli väldigt fint med ett helsvart tak i stället för olika nyanser av grönt.

Har även pratat med IKEA ang. felleveransen. *suck*. Naturligtvis skickar de en ny lucka. Men det tar en vecka till!!!!! Jag vill ju att det ska börja vara klart.

Nu är i alla fall insidan av fönsterna målade så det är inte mycket kvar inne i stugan. Måste bara hitta tid till att slipa och lacka golvet.

Förbannat oxå

Igår hämtades paketet från IKEA.
Tror ni inte att de har skickat fel. Två av luckorna var rätt. Men den tredje är träfärgad... Det skulle vi inte ha.
Så det är bara att sätta sig och ringa till IKEA så får de bums skicka en ny.

2009-05-12

Paket på gång!!

Så här ser det ut när man söker på Skåpdörrarna till köket.

Och för er som inte vet så betyder det att paketet kommer IMORGON!!!

Här är din försändelse:

12 maj kl 07:23


-

DatumMeddelande
12 maj kl 07:23Ånge, Sorterad
11 maj kl 18:17Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
11 maj kl 16:37Jönköping, Sorterad

2009-05-11

Detta har hänt idag

Fototapeten har kommit!!!!
Och den är uppsatt...
Så nu kommer lite före och efter bilder igen...


Före

Under arbetets gång.

idag!!!

Nu har det gamla taket tagits bort. Så nu ser det ut så här: