Finns det verkligen ingen som har en spis över... nu vill jag att den ska vara 60 cm bred. Fräsch till ett bra pris.
Nån som har en eller som vet nån annan som har en????
2009-04-30
2009-04-29
Ljusare tider
2009-04-28
Hittade just en rolig sak..
Nya inhandlingar...
idag har jag varit ute på ärenden igen.
Så nu har grundfärgen till panelväggarna i stugan köpts.
Sen var jag runt och kollade på tapeter.
Behövde en rulle till köket och två rullar till sovrummet.
Så jag hittade rea-rullar... 100 :-/st
Detta är den som kommer att vara i köket
Så nu har grundfärgen till panelväggarna i stugan köpts.
Sen var jag runt och kollade på tapeter.
Behövde en rulle till köket och två rullar till sovrummet.
Så jag hittade rea-rullar... 100 :-/st
Detta är den som kommer att vara i köket
2009-04-27
Ännu mer nyheter från Aftonsol
Idag har jag varit ute på färgjakt. Vilket slutade med att ingen färg köptes. Jag har i stället stått och skurat väggarna i stugan. I afton bestämdes att det kommer att målas i alla fall... *suck* Så åter till färgaffären i morgon.
Däremot så har vi hittat tapeten som ska vara i sovrummet, den är inte inköpt än, men den är i alla fall bestämd.
Men jag har i alla fall köpt kakel idag.. Hittade ett jättefint på rea. Så billigt men snyggt.. Skadar ju inte.
Och har det då hänt nått på väggfronten i stugan???
Ja det har det... Denna lilla vrå kommer alltså att bli vårt kök!!!
Däremot så har vi hittat tapeten som ska vara i sovrummet, den är inte inköpt än, men den är i alla fall bestämd.
Men jag har i alla fall köpt kakel idag.. Hittade ett jättefint på rea. Så billigt men snyggt.. Skadar ju inte.
Och har det då hänt nått på väggfronten i stugan???
2009-04-26
Vill ni se???
I dag har det hänt ännu mer....

Så här ser det ut idag...
Om ni nu kollar på den nya väggen som är till höger i bilden.. Det är där jag ska ha en bildtapet...
Den är nästan utvald. Men inte riktigt 100 än.
Så ni får inte se den förrän det är bestämt.. Eller kanske rent inte förrän den sitter uppe
I morgon ska jag i alla fall fara och köpa färg till väggarna och taket. Sen ska jag försöka måla det i morgon och på tisdag och onsdag.
Sen kommer vi att fara nästa vecka och handla köket...
vill ni ha en liten tjuvtitt??
LÄMNA EN KOMMENTAR DÅ!!!
(tack Henrik)
Så här ser det ut idag...
Om ni nu kollar på den nya väggen som är till höger i bilden.. Det är där jag ska ha en bildtapet...
Den är nästan utvald. Men inte riktigt 100 än.
Så ni får inte se den förrän det är bestämt.. Eller kanske rent inte förrän den sitter uppe
I morgon ska jag i alla fall fara och köpa färg till väggarna och taket. Sen ska jag försöka måla det i morgon och på tisdag och onsdag.
Sen kommer vi att fara nästa vecka och handla köket...
vill ni ha en liten tjuvtitt??
LÄMNA EN KOMMENTAR DÅ!!!
(tack Henrik)
2009-04-25
2009-04-24
Sitter och funderar..
2009-04-23
Kom just på att....
jag kan ju redan nu lägga ut lite bilder och visa vad som ska göras i helgen...

alla bänkarna som står mot väggen är då de bänkar som ska plockas bort och sedan eldas...
Denna väggen ska vi plocka bort panelen från i helgen.
Sedan kommer vi att göra väggen kortare och sätta upp en vägg till så det blir ett stängt rum.
Men det kommer det bilder på senare.. =)
Så panelen kommer oxå att eldas...
Så vill ni se en tidig majbrasa... välkomna till stugan som står i Aftonsol!
alla bänkarna som står mot väggen är då de bänkar som ska plockas bort och sedan eldas...
Sedan kommer vi att göra väggen kortare och sätta upp en vägg till så det blir ett stängt rum.
Men det kommer det bilder på senare.. =)
Så panelen kommer oxå att eldas...
Så vill ni se en tidig majbrasa... välkomna till stugan som står i Aftonsol!
Nu kommer det att börja hända saker
i helgen ska en vägg och en säng rivas... Då kommer ni få se lite före och efterbilder läggas ut =)
Sen är det ju naturligtvis inte klart då, men ni får ju se lite hur arbetet går framåt.
Sen kommer det tas bort en massa bänkar som är ute på altanen. Naturligtvis kommer det utrymmet att fyllas på med saker under renoveringens gång.
Men tanken är att innan sommaren kommer ska det stå en utegrupp där...
Så bilder kommer snart =)
Sen är det ju naturligtvis inte klart då, men ni får ju se lite hur arbetet går framåt.
Sen kommer det tas bort en massa bänkar som är ute på altanen. Naturligtvis kommer det utrymmet att fyllas på med saker under renoveringens gång.
Men tanken är att innan sommaren kommer ska det stå en utegrupp där...
Så bilder kommer snart =)
2009-04-21
jo jo jo... jag vet
att jag har startat sveriges just nu tristaste blogg...
Men vänta bara när det väl startar som kommer det att gå undan med före och efter bilder här på bloggen...
Sen har jag nog en massa ställen där jag behöver tips på hur tusan jag ska göra....så häng kvar
Men vänta bara när det väl startar som kommer det att gå undan med före och efter bilder här på bloggen...
Sen har jag nog en massa ställen där jag behöver tips på hur tusan jag ska göra....så häng kvar
2009-04-19
Arbete arbete
Arbetar utav tusan just nu..
Dock inte på stugan. Hade hellre varit där. Men nu planeras lite kvällsarbete in så den där väggen blir riven.
Nån som är sugen på att hjälpa???
Inget betyngande arbete.. naturligtvis lämnas viss ersättning ut...
Ingen förövrig som har en spis stående... helst i 50 cm bredd?????
Dock inte på stugan. Hade hellre varit där. Men nu planeras lite kvällsarbete in så den där väggen blir riven.
Nån som är sugen på att hjälpa???
Inget betyngande arbete.. naturligtvis lämnas viss ersättning ut...
Ingen förövrig som har en spis stående... helst i 50 cm bredd?????
2009-04-18
Sol ute
Skulle egentligen vilja vara i stugan och riva väggar. Men pga av arbete blev det inte så.
Vi har som kommit fram till att arbetet kommer att stå lite still några veckor framöver.
Det som i alla fall ligger närmast i arbete är:
* riva en halv vägg.
* bygga en vägg.
* Tömma hela stugan på inredning.
* Måla väggar och tak
* Slipa och lacka golv.
Sen är det dags att ta in det nya =)
Vi har som kommit fram till att arbetet kommer att stå lite still några veckor framöver.
Det som i alla fall ligger närmast i arbete är:
* riva en halv vägg.
* bygga en vägg.
* Tömma hela stugan på inredning.
* Måla väggar och tak
* Slipa och lacka golv.
Sen är det dags att ta in det nya =)
2009-04-16
Välkomna
Nu har jag bestämt mig.
Jag kommer att avslöja vad det är vi håller på med....
i kväll eller i morgon!
Tänkte jag ska lägga ut en bild så ni får se, men den kommer ut ikväll om jag hinner lägga ut den.
i kväll eller i morgon!
Tänkte jag ska lägga ut en bild så ni får se, men den kommer ut ikväll om jag hinner lägga ut den.
2009-04-15
I dag efter jobbet har vi fixat och ordnat så det ska hända nått, känns lite halv bråttom eftersom sommaren snart är här och innan dess hoppas vi att så mycket som möjligt ska vara klart.
Det lilla inköpet som gjordes i dag har redan satts i bruk. Det kommer nog att bli väldigt bra.
Annars så har vi suttit och planerat runt aftonsol. Allt vi måste köpa och ändra och ja...*suck*
Vi har i alla fall bestämt att vår etapp 4 får vi vänta ett tag med att planera. Det känns alldeles för långt bort nu!
Men men, fortsätt i alla fall läsa.. Annars slutar jag skriva.
Sen kan jag ju meddela att idag så togs ett stort kliv som gör att det snart blir ett avslöjande....
Jag som just startat bloggen ska redan avslöja vad den handlar om..
Det lilla inköpet som gjordes i dag har redan satts i bruk. Det kommer nog att bli väldigt bra.
Annars så har vi suttit och planerat runt aftonsol. Allt vi måste köpa och ändra och ja...*suck*
Vi har i alla fall bestämt att vår etapp 4 får vi vänta ett tag med att planera. Det känns alldeles för långt bort nu!
Men men, fortsätt i alla fall läsa.. Annars slutar jag skriva.
Sen kan jag ju meddela att idag så togs ett stort kliv som gör att det snart blir ett avslöjande....
Jag som just startat bloggen ska redan avslöja vad den handlar om..
Inhandlingar
Sitter nu och planerar mina små inhandlingar efter jobbet.
Hade tänkt åka iväg för att handla lite. Om man ska göra förändringar så kräver det ibland lite inköp. Problemet är bara att hittar man en sak så blir det oftast i slutändan tio.
Men oj så roligt det ska bli.
Vet dock inte riktigt än när jag kan berätta vad det handlar om. Utan avvaktar till det med all säkerhet är klart.
Lovar dock att uppdatera så fort jag vet om det närmar sig att jag vågar avslöja.
Hade tänkt åka iväg för att handla lite. Om man ska göra förändringar så kräver det ibland lite inköp. Problemet är bara att hittar man en sak så blir det oftast i slutändan tio.
Men oj så roligt det ska bli.
Vet dock inte riktigt än när jag kan berätta vad det handlar om. Utan avvaktar till det med all säkerhet är klart.
Lovar dock att uppdatera så fort jag vet om det närmar sig att jag vågar avslöja.
Om det nu är nån som läser.....
..... och är duktiga på det här.
Hur tusan stylar jag min blogg?
Alla har ju jättefina.
Jag har en MALL!!!
Och titta bara på min besöksräknare *suck*
Tips önskas tack!!!
Hur tusan stylar jag min blogg?
Alla har ju jättefina.
Jag har en MALL!!!
Och titta bara på min besöksräknare *suck*
Tips önskas tack!!!
Nu börjar det...
Idag är det den 15 april och nu börjar det snart...
Vi har iof redan tjuvstartat lite men värre ska det bli.
Etapp 1 har börjat. Det är en rätt kort etapp men ska ändå göras och om inte annat så blir man peppad att få fortsätta till Etapp 2.
Undrar ni vad det är???
Fortsätt läsa. Fortsättning följer
Vi har iof redan tjuvstartat lite men värre ska det bli.
Etapp 1 har börjat. Det är en rätt kort etapp men ska ändå göras och om inte annat så blir man peppad att få fortsätta till Etapp 2.
Undrar ni vad det är???
Fortsätt läsa. Fortsättning följer
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





